Організація
роботи над науково-методичною проблемою – найефективніший шлях трансформації
педагогічної ідеї в практику. Згідно з планом роботи КЗ «Олександрівське НВО №1» та
філії на 2016-2017н.р. робота
педколективу Новоосотської філії
була спрямована на виконання завдань І етапу науково-методичної проблеми:
«Формування предметних компетентностей та творчих здібностей учнів під час
навчально-виховного процесу»
Для оптимальної, ефективної та результативної роботи над визначеною проблемою було:
- складено перспективний план роботи по її реалізації;
- здійснено
розподіл доручень кожному педагогові своєї ділянки роботи в колективному
дослідженні проблеми;
- забезпечено діяльність педагогічної ради з питань реалізації роботи
над науково-методичною темою;
- організовано роботу ініціативної групи, яка забезпечуватиме створення перспективного досвіду роботи по даній проблемі і
пропагуватиме його серед учителів;
- оптимізовано
самоосвітню діяльність педпрацівників в рамках реалізації даної теми.
( слайд
1, 2).
Навчально-виховних процес у філії здійснюють 15
педагогічних працівників ( слайд 3).
Кожен навчальний заклад обирає , а точніше, створює
власну систему НМР, орієнтуючись як на наукові дослідження, так і на досвід
колег, на їх запити.
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення виконання завдань 1
етапу над науково-методичною проблемою у філії склалася певна система методичної роботи. ( слайд 4).
Однією з дієвих
форм науково – методичної роботи
та управління філією на демократичних
засадах є засідання малої педагогічної
ради. Ефективність діяльності малої педагогічної
ради залежить від форми й моделі засідань.
Мала педагогічна рада у нашій філії – це рада педагогів,
які дійсно радяться, а не «засідають», що приносить професійне задоволення,
бажання здійснити окреслене, впевненість. З метою ефективної реалізації вище
вказаної науково-методичної проблеми були проведені нетрадиційні форми малих
педагогічних рад:
-
Про стан навчально-виховної роботи та організація самоосвітньої
діяльності на уроках в початкових класах. (форма проведення: ділова
гра, грудень, 2016)
-
Про роботу педагога - організатора по створенню умов щодо гармонійного розвитку особистості шляхом
різноманітних видів творчої діяльності (форма проведення: педагогічний
практикум, березень, 2017)
(слайд 5)
Активна діяльність вчителів у різних методичних
підрозділах сприяє не лише розвитку професійної діяльності, а й активізує особистісний
потенціал вчителя, створює умови для пошукової творчості.
Прослідковується система роботи вчителів закладу по формуванню предметних компетентностей учнів
під час викладання предметів з використанням
інноваційних технологій навчання, що дає можливість учневі самостійно
виконувати певні дії для розв’язання навчальної проблеми. (слайд 6)
Однією
з найефективніших форм позакласної роботи є предметні тижні, які разом із
учнями організовують учителі-предметники. Вони покликані поглибити знання з
навчального предмета, залучити якомога більше школярів, учителів.
Взаємозв’язок класної й позакласної роботи сприяє пожвавленню інтересу до
матеріалу, що вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів. (слайд 7)
З 20.02 по 24.02 2017 року у формі «Педагогічна арабеска» під девізом: «Творчість породжує успіх» проходив
Тиждень методичної роботи.
Всі заходи методичного
Тижня були спрямовані на підвищення фахової майстерності, поширення перспективного
педагогічного досвіду, створення для умов формування предметних компетентностей
учнів у навчально-виховному процесі. (слайд 8).
Система
методичної роботи у школі з реалізації пріоритетних завдань школи на І етапі
роботи над науково-методичною проблемою сприяла підвищенню професійної
майстерності вчителів і вплинула на результативність роботи педагогічного
колективу, про що свідчать результати атестації та моніторингу. У 2017 році було
проатестовано 4 педагогів філії, що становить 25 %.
Одним
із провідних завдань методичної роботи філії стало забезпечення необхідних умов
для творчої діяльності молодого педагога, надання йому допомоги у становленні,
втіленні професійних задумів. Особлива увага приділяється роботі з молодим
спеціалістом по підвищенню кваліфікаційного рівня діяльності (Гавриленко О. В.
– вчитель початкових класів, ІІІ рік роботи)
Однією з дієвих структурних одиниць методичної роботи філії є шкільне методоб’єднання класних керівників
(керівник Макуха О. П. – вчитель початкових класів), яке працює над розробкою
рекомендацій щодо практичної реалізації науково-методичної проблеми та спрямована
на розвиток творчої особистості школяра. . Моніторинг участі учнів у районних конкурсах
засвідчує певні результати: (слайд 9 )
Реалізації науково-методичної проблеми була підпорядкована і робота з
обдарованими дітьми. Результати роботи – успіхи наших учнів
(слайд 10)
З метою визначення рівня навчальних досягнень,
сформованості предметних компетентностей учнів 4 класу було проведено ДПА з української
мови, літературного читання, математики. (слайд 11)
Поряд з цим в організації методичної роботи є ряд
проблем і недоліків:
- Вчителі – предметники недостатньо приділяють увагу
індивідуальній роботі з обдарованими та учнями , які засвоюють навчальний
матеріал на початковому рівні; залученню учнів до науково-дослідницькій роботі
в МАН
- Члени
педагогічного колективу епізодично
публікують матеріали з досвіду роботи в освітянській пресі, в мережі
Інтернет
- Потребує
дообладнання матеріально-технічна база навчальних кабінетів, поповнення
спортивного інвентаря
Отже, скоординована робота над єдиною
науково-методичною проблемою має забезпечити взаємозв'язок усіх напрямків
підвищення фахової майстерності педагогів та диференційований підхід до вибору
і змісту методичної роботи з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів та
фахового рівня колективу кожного закладу. Тому крім актуальності, перспективності
організація роботи над науково-методичною проблемою має спрацьовувати на
конкретний кінцевий результат ( слайд 12).
Немає коментарів:
Дописати коментар