Управлінська діяльність

Організація роботи над науково-методичною проблемою – найефективніший шлях трансформації педагогічної ідеї в практику. Згідно  з  планом роботи КЗ «Олександрівське НВО №1» та філії на 2016-2017н.р. робота  педколективу  Новоосотської філії була спрямована на виконання завдань І етапу науково-методичної проблеми: «Формування предметних компетентностей та творчих здібностей учнів під час навчально-виховного процесу»
Для  оптимальної, ефективної  та  результативної  роботи над визначеною проблемою було: 
- складено  перспективний план роботи по її реалізації;  
- здійснено розподіл доручень кожному педагогові своєї ділянки роботи в колективному дослідженні проблеми; 
- забезпечено  діяльність педагогічної ради з питань реалізації роботи над науково-методичною темою; 
- організовано  роботу  ініціативної  групи,  яка забезпечуватиме створення  перспективного досвіду роботи по даній проблемі і пропагуватиме його серед учителів; 
- оптимізовано самоосвітню діяльність педпрацівників в рамках реалізації даної теми.
(  слайд 1, 2).
Навчально-виховних процес у філії здійснюють 15 педагогічних працівників (  слайд 3).
      Кожен навчальний заклад обирає , а точніше, створює власну систему НМР, орієнтуючись як на наукові дослідження, так і на досвід колег, на їх запити.
           З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення виконання завдань 1 етапу над науково-методичною проблемою у філії склалася   певна система методичної роботи. (  слайд 4).
Однією з дієвих  форм  науково – методичної роботи та управління філією  на  демократичних  засадах  є засідання  малої  педагогічної ради. Ефективність діяльності  малої педагогічної ради  залежить від форми й моделі  засідань.     
Мала педагогічна рада у нашій філії – це рада педагогів, які дійсно радяться, а не «засідають», що приносить професійне задоволення, бажання здійснити окреслене, впевненість. З метою ефективної реалізації вище вказаної науково-методичної проблеми були проведені нетрадиційні форми малих педагогічних рад: 
-         Про стан навчально-виховної роботи та організація самоосвітньої діяльності на уроках в початкових класах. (форма проведення:   ділова гра, грудень, 2016)
-         Про роботу педагога - організатора  по створенню умов  щодо гармонійного розвитку особистості шляхом різноманітних видів творчої діяльності (форма проведення: педагогічний практикум, березень, 2017) 
 (слайд 5)
Активна діяльність вчителів у різних методичних підрозділах сприяє не лише розвитку професійної діяльності, а й активізує особистісний потенціал вчителя, створює умови для пошукової творчості. 
Прослідковується система роботи вчителів закладу  по формуванню предметних компетентностей учнів під час викладання предметів з використанням   інноваційних технологій навчання, що дає можливість учневі самостійно виконувати певні дії для розв’язання навчальної проблеми.  (слайд 6)
 Однією з найефективніших форм позакласної роботи є предметні тижні, які разом із учнями організовують учителі-предметники. Вони покликані поглибити знання з навчального предмета, залучити якомога більше школярів, учителів. Взаємозв’язок класної й позакласної роботи сприяє пожвавленню інтересу до матеріалу, що вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів.  (слайд 7)
З 20.02 по 24.02 2017 року у формі «Педагогічна арабеска» під  девізом: «Творчість породжує успіх» проходив  Тиждень методичної роботи.
Всі заходи методичного Тижня  були спрямовані на  підвищення фахової майстерності, поширення перспективного педагогічного досвіду, створення для умов формування предметних компетентностей учнів у навчально-виховному процесі.   (слайд 8).  
Система методичної роботи у школі з реалізації пріоритетних завдань школи на І етапі роботи над науково-методичною проблемою сприяла підвищенню професійної майстерності вчителів і вплинула на результативність роботи педагогічного колективу, про що свідчать результати атестації та моніторингу.  У 2017 році було проатестовано 4 педагогів філії, що становить 25  %.
            Одним із провідних завдань методичної роботи філії стало забезпечення необхідних умов для творчої діяльності молодого педагога, надання йому допомоги у становленні, втіленні професійних задумів. Особлива увага приділяється роботі з молодим спеціалістом по підвищенню кваліфікаційного рівня діяльності (Гавриленко О. В. – вчитель початкових класів, ІІІ рік роботи)
Однією з дієвих структурних одиниць   методичної роботи філії  є шкільне методоб’єднання класних керівників (керівник Макуха О. П. – вчитель початкових класів), яке працює над розробкою рекомендацій щодо практичної реалізації науково-методичної проблеми та спрямована на розвиток творчої особистості школяра.  . Моніторинг участі учнів у районних конкурсах засвідчує певні результати: (слайд 9 )
Реалізації науково-методичної проблеми була підпорядкована і робота з обдарованими дітьми. Результати роботи – успіхи наших учнів  
(слайд 10)
З метою визначення рівня навчальних досягнень, сформованості предметних компетентностей учнів 4 класу було проведено ДПА з української мови, літературного читання, математики. (слайд 11)
Поряд з цим в організації методичної роботи є ряд проблем і недоліків:
- Вчителі – предметники недостатньо приділяють увагу індивідуальній роботі з обдарованими та учнями , які засвоюють навчальний матеріал на початковому рівні; залученню учнів до науково-дослідницькій роботі в МАН
- Члени  педагогічного колективу епізодично   публікують матеріали з досвіду роботи в освітянській пресі, в мережі Інтернет
-   Потребує дообладнання матеріально-технічна база навчальних кабінетів, поповнення спортивного інвентаря

Отже, скоординована робота над єдиною науково-методичною проблемою має забезпечити взаємозв'язок усіх напрямків підвищення фахової майстерності педагогів та диференційований підхід до вибору і змісту методичної роботи з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів та фахового рівня колективу кожного закладу.   Тому крім  актуальності, перспективності організація роботи над науково-методичною проблемою має спрацьовувати на конкретний кінцевий результат  (  слайд 12).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Педагогічний   колектив  Новоосотської  загальноосвітньої  філії   розуміє, що якісного рівня  навчання й ефективності виховання  молодого ...